Höstpromenad

Nyss hemkommen från en härligt promenad i höstsolen med fina Elvira och Harry!
Ny sitter vi i soffan med Victor och ser på Beck, mysigt!

Godmorgon

Jag och Elvira såg torka aldrig tårar utan handskar igårkväll och jag har fan aldrig gråtit så mycket, det bara knöt sig i hjärtat!
Nu är vi iaf vakna och ska snart gå upp och äta frukost, idag ska vi köpa chockad och ha filmmys, kan inte bli bättre!

Höstlov!

Har varit ute med Harry typ hela förmiddagen och så kom Hugo hit så dom fick leka lite.
Nu sitter vi framför brasan och värmer oss, snart kommer Elvira och sover här, mys! :)

Gammal bild på Harry när Anton tog studenten, sötnos!

Världens bästa

Har inte kunnat sova så bra inatt, så nu gulliga pojkvän åkte och köpte frukost och fixade det, tills jag vakna, världens finaste!
Ska snart hoppa in i duschen och så får vi se vad dagen har att bjuda på.

Lördagsmys!

Myser i soffan med tacos och tv med världens finaste pojkvän!
kvällen kan inte bli bättre!

Fredagkväll

Åkte till ljungsbro efter skolan med tjejerna, hade en asroligt kväll hemma hos Erika, med tacos och annat skojigt :)
Anton kom och hämtade mig vid 12 , snäll som han är! :')

Idag är jag seg och trött, Anton och jag har varit duktiga och gått en promenad med Harry. Nu sitter vi hemma hos honom, sover här , ikväll är det myskväll som gäller!

Nervös!

Ska ut till Björkvik nu och guidna och vilthägn för djurparksettorna, nervös tjej men hoppas på det bästa!

Minus grader!

Sitter på bussen med vinterjacka,halsduk och mössa asmysigt , fan vad kallt det är idag, och jag ska vara ute i skogen och redovisa idag, Burr så kallt!
Menmen Harry är hemma idag för ikväll ska jag träffa tjejerna! :)

Snö!

Sitter framför brasan och värmer mig, med en kopp varm chockad i handen.
Anton och jag skulle gå en pw med Harry men vi hann bara 2 km innan det börja hagla/snöa asmycket så mamma fick komma och hämta oss haha, såg ingenting och bilarna skulle inte se oss heller.
När vi kom hem så hade vi snöbollskrig och Harry var överlycklig av all snö och snöbollar som vi kastade huller om buller :)

Trött tjej!!

Har inte haft något roligt att blogga om, skolan som vanligt..
Gjorde prov sista lektionen hoppas jag blir godkänd på!
Kom hem runt halv 5, tog en banan och klementin, och Harry och jag tog oss i kragen och tog en powerwalk, hur trötta vi än var, men piggna till när vi väl va ute, brorsan joina oss idag också :)
Nu ligger jag i sängen och slöar efter att ha ätit kvällsmat!
Inlägget skulle kommit upp igår men det funkade inte då, nu har vi lunch och jg och Sandra har varit ute på långpromenad med Harry, snart börjar entrépenörskapen.

Knähunden

Godmorgon på er, sitter i skolan med mina tjejer och bästa vovven!
Om 20 min börjar vi djursjukvården,ska snart gå att lämna min pärla i hunddagiset.

En händelserik dag!!

Jag är så stolt över mig själv, kanske inte har berättat det men Harry och jag har haft det lite jobbig och otur, han har redan blivit attackerad av två hundar, och så idag kom en av dom hundarna lös från agilityplan för att grindarna är så dåliga, så dom öppnas hur lätt som helst, så kommer den hunden springandes mot mig och Harry som ska gå promenad och han ska bita tag i Harry men jag ser att han tänker hugga tag i Harry så jag tar Harry bakom mig och sparkar på den andra hunden så den inte ska komma åt Harry, och jag lyckades han fick aldrig tag i h och ägaren till den andra hunden fick tag i honom. Harry och jag gick sen iväg och det va som att Harry ville tacka mig för att jag skyddade honom, så han börja hoppa upp på mig och ville leka och var allmänt glad! Så skönt att kunna känna att Harry vet att jag är en trygghet för honom! :')
Nog talat om det åkte till mammas jobb efter skolan, Harry och jag lekte i höstlöven och tog lite fina kort tills mamma slutade, nu är vi hemma och om tjugo min åker jag till tandläkaren och efter det tar H och jag tåget in till mormor igen.

Jakt

Gick upp vid 8 för att ut i skogen och jaga haha, har man en jakthund så måste man ställa upp för pojken, det gick iaf jättebra, Harry fick upp flera spår men inga djur,va på marken..
Har gått nämare en mil och jag är helt slut, en mil låter inte så mycket men när man går i skogen, är det en helt annan sak!
Ligger i min säng nuduschad och försöker värma mig lite nu.
Harry och dom andra är kvar i skogen och jagar lite till.
När dom kommer tillbaka åker Harry och jag till mormor :)

Bio!

Har inte bloggat på några dagar, har varit lite nere, för imorgon flyttar min fina vän Linnea och Harrys bästavän kaitaq ner till Skåne för att gå i skolan där, vi kommer sakna er något så enormt mycket!
Så ikväll har alla tjejerna träffats och gått på bio och käkat, jättekul verkligen!
Nu ligger jag i min säng och ska sova imorn blir det en heldag i skogen med grabbarna (Harry,brorsan och pappa) vi ska jaga, haha kan ni fatta jag ska jaga?! Jag ska bara gå i skogen för att se hur det går för Harry och dels kommer vi ännu närmare varandra, när vi går något som han verkligen älskar! Så man får helt klart ställa upp för min prins!
Godnatt :)

Godmorgon

Sitter på um nu för en vanlig kontroll efter jag börja äta p-piller.
Vet inte hur lång tid det tar men kommer till skolan lite senare idag iallafall, vädret suger också!!

Powerwalk

Nyss kommit in från 1 timmes pw med min vovve,asmysigt! Han är så duktig :')
Har precis ätit lite nu, och ska sitta i soffan och Chilla en stund.

Ons 17/10

Somnade vid 9 igår, efter att ha pratat med Anton i telefon, asskönt!
Idag första timmen va det bad på idrotten, mycket simning!
Efter gick vi hem till Sandra och fixa oss lite och sen vidare ner till stan, för att äta lunch på paus,sjukt gott!!
Nu sitter vi på bussen tillbaka till skolan, ska ta ut min pojke på en promenad :)

16/10

Har en mycket bättre dag idag än igår,men har varit sjukt trött, ville verkligen inte gå upp imorse!
Men iaf så har dagen bestått av djursjukvård och hundkunskap, och som varje tisdags em så är det bruksan- dig träna vi kontaktövningar igen och lite inkallning, Harry va duktigt,
Mamma stod vid skolan när vi kom tillbaka och jag övningskörde hem, gick bra!
Väl hemma så byte jag om till mina nya löparbyxor som jag köpte i Stockholm, och så tog jag Harry på 1 timmes promenad, prova även att ha han lös vissa sträckor på en grusväg och det gick superbra, han gick vid min sida i stort sett hela tiden, stolt mamma! :')

Ursh för denna dag!

Idag är en sån dag som man bara vill dra täcket över huvudet och sova hela dagen...
Har inte haft någon bra dag alls, har varit astrött, irriterad och ledsen, utan att ens veta varför, det är väl dels vädret och att vi börjar gå mot mörkare tider..
Men nu ska jag sova och hoppas på en bättre dag imorgon, utan regn helst!!
Puss på er :)

Hemfärd

Efter en dag med mycket att gå, sitter vi nu på tåget tillbaka till Norrköping.
Har hittat en mysigt stickad tröja,löpartights och lite smink och sånt.
Har även käkat god mat på o'learys , satt där över 1,5 för att låta tiden gå tills tåget kom.
När vi är framme blir det hem och packa om och hämta Harry, sen in och sova hos mormor, som vanligt på söndagar!
Helvete missar solsidan idag med, bajs :/

Stockholm i mitt hjärta!

Igår kom vi till Stockholm vid 11.40, tog en promenad till hotellet, men tunga väskor, inte det roligaste men det gick. Checkade in och va på hotellrummet ett tag, sen ut för att hitta ett ställe att äta på, blev tillslut pizza hut, smarigt!
Sen gick vi till gamla stan och kolla på slottet och på hem vägen gick vi genom nk och kolla lite, sedan vidare till Coop för att köpa med oss lite gott till rummet där det blev mys restan av kvällen, med badkar bl.a. :)
Nu sitter vi och äter frukost, asgott!
Vädret är skit idag med regn så blir att kolla i affärer idag med och kanske bio vi får se!
Ah just de vet nu vilka som är på samma hotell som vi eller? Svenska landslaget, det är inte varje dag man ser Zlatan och Kim Källström och grabbarna, min pojkvän är helt överlycklig :')

Mot Stockholm!

Nu sitter jag och Anton på tåget till Stockholm, tåget beräknas att vara framme 11.50
Vi ska tillbringa helgen i Stockholm och fira våran 1-årsdag, med bl.a. Shopping och gå runt lite i gamla stan osv bara ja det mysig helt enkelt :)

Världens gulligaste!

Fick den här söta nallen på posten när ja kom hem, tack Anton du är för gullig! :') <3
Väntar nu på honom, så åker vi hem till honom och äter och träffar hans familj och så sover vi hemma hos mig sen, för imorgon skjutsar mamma oss till tåget mot Stockholm!

1 år!

Idag har jag och Anton varit tillsammans i 1 år, det har gått så sjukt fort, kan inte fatta! Men det har varit det bästa året i mitt liv och jag har så sjukt roligt med dig din stolle, älskar att vara i din närhet och du får mig alltid att må bra och på bra humör(förutom när du kittlas!) du är helt enkel den bästa personen som jag känner och mitt hjärta kommer alltid att klappa för dig, du är mitt allt.
Jag älskar dig mest av allt Anton! <3

Freedag!!

Yeah fredag så skönt!!!
Jag och Harry sitter på bussen nu,kort dag i skolan, guidning och djurvård = prov, hoppas det går bra! :)

Död i armarna!!

Kom hem från gymmet för ett tag sen, mycket focus på armarna, vilket redan känns kan jag lova, imorn vill jag nog vara dö!
Men iallafall har hunnit duscha,äta och pluggat lite till provet imorgon, som jag kan hyfsat iallafall.
Nu ligger jag i min säng och tänkte sova vartefter är astrött!
Godnatt :)

11/10-12

Idag är inte min vovve med till skolan, för han jagar för första gången idag, pratade med pappa förut och Harry hade tydligen varit jätteduktigt och sprungit lös, tyvärr så fanns det ingen älg menmen min grabb var glad ändå.
Men nu har vi lunch och sitter i matsalen och äter nyttigt idag, var gröt i skolan men jag tog grönsaker istället, är inte så stort fan av gröt direkt!
Snart har vi Entrepenörskap och sista lektionen djurvård.

Happy birthday!

Idag fyller min fina vän Ellinor 17 år, hoppas du har haft en asbra dag, du är bäst, love you!

Minusgrader?

Gick precis på bussen till skolan, fy helvete vad kallt det är, gick en liten promenad med Harry och jag trodde jag skulle frysa ihjäl! Just nu önskar jag att jag hade lika mycket päls som honom!!
Men iaf skulle egentligen haft idrott nu på morgonen, men jag och Linnea ska prata med rektorn så missar den lektionen.
Idag sover jag hos Linnea! :)

Tisdag 9/10

Dagen har bestått av djursjukvård och resten av dagen hundkunskap, som varje tisdageftermiddag så åker vi till brukshundsklubbem och tränar, idag gick vi igenom, lite mer kontaktövningar och inkallning, det gick jättebra och Harry var duktig!
Linnea och kaitaq följde med oss hem så vi tog bussen hem, med två trötts hundar. Här hemma har dom lekt och legat och sovit medans jag och Linnea har sett på film, länge sen det bara va hon och jag!
Nu har dom precis åkt hem, och Harry ligger i min famn och sover, framför brasan , ska väl gå och sova snart.

Oct. 08, 2012

Började tio idag, jag och Harry tog spånkan idag, orkade inte gå.
Hade möte ang våra hundar och så vid kvart i 11, vilket gick sådär, menmen
Slutade iaf halv 1, vilket jag inte var förberedd på så det var riktigt skönt när man hade ont i huvudet efter mötet samt sur,arg och ledsen.
Nu har jag precis ätit lite nudlar och jag ligger i soffan & kollar på nåt program på tv, väntar på att klockan ska vi 4 då min fina pojkvän kommer hit, behöver honom nu känner jag för att bli på bättre humör och tänka på annat för ett tag!

Några mysiga bilder!

Höstpromenad!

Vid 3 åkte övningskörde jag till mormor, vi åkte direkt ner till himpan och gick en långpromenad längs strömmen med Harry,mysigt med alla fina höstfärger och löv på backen, verkligen supermysigt!
Va borta nästan två timmar! :)
Påvägen hem stanna vi och handla lite och köpte med oss kycklingsallad hem.
Nu har jag precis pratat med Anton i telefon, och väntar på att solsidan ska börja!! :D asglad att det kommer en ny säsong.
Vi firar säsongstarten med fruktsallad och glass! (:

Vaken!

Har precis vaknat upp efter en sjukt konstig dröm som jag inte ens kan förklara, så jobbigt med sånna drömmar!
Ligger fortfarande i min säng as kissnödig men jag vill inte gå upp för att jag kanske väcker dom andra i huset, har lovat mamma att få sova idag, så inatt har Harry sovit tätt intill mig i stort sett hela natten, mysigt va? :)
Nae jag måste fan upp och kissa nu, det är kris, vi hörs!!

Lördagsmys!

Jippi skärblacka if vann serien, grattis grabbar! :)
Tog bussen hem efter matchen och nu har vi lördagsmys här hemma med chips och godis med en film på tv, finns det något mysigare? Nae skulle inte tro de :)
Ska väl kanske slå på en till film och sen vartefter lägga sig och sova.

Lördag!

Anton kom till mig igår kväll och hade lite fredagsmys med chips och dip till X-factor!
Imorse vakna vi vid 8.30, klädde på oss för att ta ut vovven på en liten morgonkiss + lite lek med bollen.
Sen in för att äta frukost och fixa sig/duscha, för att åka hem till Anton, där jag sitter nu, för att kolla han sista fotbollsmatch. Han åkte nyss till samlingen och jag sitter här tillsammans med Antons mamma,syster och moster, vi alla fyra sitter med våra iphones och spelar song pop ;)

Kanelbulle.

Blev hemma idag, kände mig så hängig i morse och inatt,men nu är det bättre.
Hade bara en lektion idag med så jag kände att jag stannar hemma.
Pappa kom precis hem med kanelbullar, tack för det!
Ska snart ta och plugga lite instuderingfrågor till Djurvården.
Skönt med fredag nu med, hela helgen att vila upp sig! :) vilket behövs känner jag!

Gymmet!

Sitter hemma hos Anton och äter, har precis gymmat i en timme,ben och armar, känns bra!
Snart ska vi hem till mig, men först blir det att äta en kanelbulle, det är ju trots allt kanelbullensdag ;)

Nu kunde dom publiceras!

Studiedag!

Åt en rejäl frukost med bl.a.
ägg idag.
Nu sitter i min säng och ska ta tag i plugget, valde rätt dag att plugga, för idag har man ingen större lust att va ute, när det spöregnar!
Så här ska pluggas ;)

Inte så mysigt heller när två blöta hundar kommer in från regnet!

Bilder vill tydligen inte laddas upp...

Ingelsta shopping!

Det blev ett par jeans med sig hem, så trevligt, nu ligger jag i min säng med sprängande huvudvärk och väntar på min pojkvän!
Imorn är det studiedag vilket ska bli riktigt skönt, men lite plugg består ändå.

Dålig bild men den får duga!

Glad tjej!

Slutar ny istället för 15.50 så skönt, så nu väntar jag på att mamma ska komma och hämta mig sen åker vi ner till stan och kolla på jeans.
Sen kommer Anton till mig ikväll! :)

En härlig bild från i somras!

Historia..

Sitter i skolan och har historia, fy fan vad det är tråkigt, hatar verkligen den här lektionen...
Idrotten var iallafall rolig, körde badminton, vilket jag tycker är asroligt!:)
Om 50 min är det lunch, känns som tiden står still..

Godmorgon!

Sitter nu på bussen till skolan, men en pippande hund liggandes på golvet!
Ibland går det skitbra att åka buss med han och vissa dagar går det inte alls.
Varför inte bara ligga och sova? ;)
Men men slutpratat om våran lilla bussresa.
Har idrott första timmen så jag är redan ombytt och klar, skönt när man inte har så mycket tid :)
Andra lektionen består av historia, därefter Entrepenörskap och hundkunskap.
Vi får även hoppas att det blir varmare framåt dagen för nu är det förjävla kallt tycker jag!!

Oct. 02, 2012

Sorry inte haft tid att blogga idag.
Men min dag har bestått av djurvård och resten av dagen hundkunskap. På eftermiddagen åkte vi alla till hundbruksklubben och tränade lite kontaktövningar och belöningssätt, det var sköjigt! :)
Nu ligger jag och en trött Harry brevid mig i sängen, efter att ha varit ute och tränat lite inkallning samt lekt med bollen, det uppskattades stort hos min sötnos!
Tänkte ligga här en halvtimme till och vänta tills X-factor ska börja :)

Bilderna är tagna för några dagar sen på Harry och hans bästavän Kaitaq!

Godnatt!

Kom precis in från kvällskissen med Harry!
Har sett på X-factor också, och ny tänkte jag gå och sova, hörs imorgon!

Oh shit ?!

Vaknade efter att ha somnat till i 2 timmar?!
Mår visst inte helt bra!
Nu är jag fan ännu tröttare än vad jag var tidigare haha, brukar oftast bli så när man somnar till...
Harry somna visst också men nu är han pigg som en nötkärna ;)

Latmask!

Skönt att bara kunna värma en panpizza när man inte orkar laga mat, men det kanske inte är den bästa maten,speciellt inte när man har ont i magen, men är man lat så är man! ;)
Ska även se på hungergames nu och lata mig ännu mer!
Synd bara att min hund blir lite rastlös så får väl snart gå ut med honom igen :)

Jävla mage!

Idag blev jag hemma från skolan med jävla magont!
Har nyss varit ute med Harry på morgonpromenad, även fast man inte mår bra måste ju självklart mitt lilla hjärta ut och få göra sina behov ;)

Nu sitter jag och bebisen i soffan och tittar på vakna med the voice.